۱۳۹۵ بهمن ۲۷, چهارشنبه

کاشت مو، انواع روش ها و هزینه ها

کاشت مو، انواع روش ها و هزینه ها
از زمان های قدیم تا کنون گفته شده زینت روی مو است اما بسیاری از افراد از این موهبت برخوردار نیستند که این عدم برخورداری می تواند به دلیل بیماری‏ها‎ی ارثی، استفاده از برخی داروها، سوانح و ... یا  به هر دلیلی ایجاد شود.عامل تغذیه در ریزش مو افراد مؤثر هستند, کمبود و فقر آهن، روی، کلسیم و فسفر ... از جمله عامل اصلی در ریزش موی افراد مختلف می‎باشد. در این مواقع با مصرف قرص‏ها‎ی مکمل و استفاده از رژیم غذایی مناسب می‎توان موهای از دست رفته را تا حدی برگرداند. در بعضی افراد اختلالات هورمونی باعث ریزش مو می شوند کم کاری تیروئید منجر به کاهش هورمون‏ها‎ی لازم در خون می شود و پر کاری آن نیز هورمون‏ها‎ی اضافی را وارد خون می‎کند که این عامل استقامت ریشه مو را کاهش و در نتیجه ریزش شدید رخ می‎دهد. 
- کاشت موی مصنوعی
کاشت مو HRT به دو روش طبیعی و مصنوعی انجام می گیرد.  در روش کاشت موی مصنوعی، کاشت مو با الیاف مصنوعی صورت می گیرد که در این روش متخصص کاشت مو، از الیاف مصنوعی مشابه موهای فرد جهت پیوند مو استفاده می کند. البته این روش معایبی نیز دارد که از جمله می توان احتمال عفونت در ناحیه کاشت، ریزش موهای کاشت شده بمرور زمان و همچنین نیاز به ترمیم های مکرر و از طرف دیگر نبودن امکان تغییر رنگ موهای کاشت شده و مدل آنها و بخصوص مسئله هزینه بالای این نوع جراحی است که همه این عوامل سرانجام منجر به منسوخ شدن این روش در بسیاری از کشورها از جمله ایران شده است.


                                               
به طور کلی کاشت موی طبیعی بسیار مناسب تر و طبیعی تر نسبت به کاشت موی مصنوعی می باشد روش های کاشت موی سر شامل متدهای مختلفی مانند flap، scalp reduction،  punch graft و ... می شود ولی امروزه رایج ترین روش های کاشت مو FIT، FUT و SUT می باشد.
زمانی که فرد به دلیل ژنتیکی و یا سوانح به طاسی و یا ریزش موی  شدید دچار می‎شود، برای رویش مجدد موها چاره ای جز کاشت مو ندارد. که چند نمونه از بهترین روش کاشت موی طبیعی اشاره می کنیم: 
   - کاشت مو به روش FIT
   - کاشت مو به روش FUT
   - کاشت مو به روش SUT
- کاشت مو به روش FIT:
کاشت مو روش های مختلفی انجام می شود یکی از این روش ها کاشت مو به روش FIT می باشد که در این روش جراحی انجام نمی شود و کاشت بصورت سرپایی صورت می‏گیرد. خوشبختانه برداشت موها نیز به صورت پراکنده انجام می‏شود و به همین دلیل نیازی به بخیه زدن وجود ندارد.نحوه کاشت موی سر به روش FITT به این صورت است که واحدهای فولیکولی، حاوی 1 تا 4 تار مو بوسیله پانچ ز پشت سر خارج و سپس در ناحیه طاسی کاشته می‏شوند در روش FIT خط بخیه در پشت سر ایجاد نمی شود و در محل برداشت هر یک از فولیکول‎ها، نقطه سفید کوچکی در پوست باقی می‏ماند که قابل مشاهده نیست,از اینرو افرادی که موهای خود را خیلی کوتاه نگه مناسب ترین روش می با شد.
- کاشت مو به روش FUT:
کاشت موی طبیعی به روش FUT شباهت زیادی به کاشت مو به روش FIT دارد ,در روش FUT متخصص کاشت مو برای کاشت موی طبیعی از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته استفاده می کند.مدت زمانی که برای کاشت مو از طریق روش FUT تخمین زده شده، 5 ساعت است که در تمامی این مدت بیمار هوشیار می باشد و در تمامی مراحل کار را مشاهده کرده و حتی می تواند نسبت به میزان تراکم اظهار نظر کند. از مضایای کاشت مو به روش FUT نسبت به FIT کوتاه نکردن موهای کامل سر می باشد و تنها یک نوار باریک با عرض یک تا دو سانتیمتر و با طول 20 تا 30 سانتیمتر,مو از پشت سر بیمار برداشته می شود. سپس پزشک کاشت مو با استفاده از میکروسکوپ های اختصاصی، گرافت ها را پس از تقسیم نوار پوستی، تعیین می کند. هر یک از این گرافت ها که حاوی ریشه مو هستند، به طور مجزا از پوست خارج و در قسمت مورد نظر کاشته می شوند.
- کاشت مو به روش SUT:
در این روش جای برش و زخم بر جا نمی ماند و هیچ عارضه ای نیز برای بیمار ندارد. از امتیازات دیگر روش SUT، استفاده از دستگاه ها و تجهیزات اتوماتیک است که از طریق آنها تا 3 برابر روش های دیگر مو کاشته می شود. به طوری که متخصص کاشت مو می تواند تا میزان 14 هزار گرافیت مورد را تنها در یک جلسه بر روی قسمت مورد نظر پیوند دهد.کاشت مو به روش SUT، موها با خط رویش طبیعی و با تراکم بالا کاشته می شوند. این روش به گونه ای است که دیگران قادر به تشخیص موهای کاشته شده نیستند.ضمن اینکه درمان نیز به جلسات مکرر نیاز ندارد و در مدت کوتاهی کاشته می شود.
به طور کلی می توان گفت روش SUT به عنوان بهترین روش کاشت موی طبیعی در دنیا  می باشد که بدون نیاز به جراحی و بیهوشی انجام می شود.

                                                                        

- کاشت مو برای خانم ها 
کاشت موی طبیعی درخانم ها دارای یکسری مشکلات و محدودیت ها است که بایستی با صداقت و به روشنی با بیمار درمیان گذاشته شود و در ابتدا تست علت ریزش مو به دو روش کشیدن مو و تراکم سنجی انجام شود که هدف از ابن کار علت ریزش موهای فرد است.
- روش های کاشت مو برای خانم ها
طریقه برداشت و کاشت مو در خانم ها تفاوت زیادی با آقایان ندارد. بهترین روش کاشت مو در خانم ها روش FUT است و روش FIT کاربرد زیادی در خانم ها ندارد.
بدلیل ماهیت ریزش مو در خانم ها بهتر است گرافت های مورد استفاده ۳ تا ۲ تارمویی باشند تا اثر پوشانندگی بیشتری داشته و چون منطقه ریزش مو در خانم ها خیلی وسیع است لذا بایستی در مناطقی مو کاشته شودکه اهمیت بیشتری از نظرزیبایی داشته و تأثیر بارزتری در تغییر ظاهری فرد بگذارد.
- قیمت های کاشت مو
هزینه کاشت موی طبیعی در ایران طیف وسیعی دارد که تابع تعداد پیوندها است و هزینه کلی کاشت بسته به گرفت ها متفاوت می باشد، گرافت مو تکه کوچکی از بافت پوست سر با یک یا چند فولیکول مو است.این گرفت از بخشی از پوست سر به نام ناحیه اهدا کننده، گرفته می‌شود که در برابر ریزش مو مقاومت بالاتری دارد و سپس به ناحیه کم پشت موی سر پیوند زده می‌شود در موهای کم پشت این گرفت ها از حداقل 600 گرفت و در سر هایی که دچار طاسی هستند از حداقل 1500 گرفت استفاده می شود که تعیین این تعداد گرفت ها روش های مختلفی دارد. کلینیک کاشت موی رز با توجه به طیف درآمدی مردم بهترین خدمات و بهترین قیمت را به مراجعین خود  ارائه می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر