۱۳۹۷ دی ۹, یکشنبه

بتن را با ماستیک، درزگیری و آب بندی نمایید

ماستیک، پوشش ماستیک، انواع، مزایا و معایب ماستیک
ماستیک محصولی است که از آن برای آب بندی استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم و مثبت ماستیک‌ها این است که پس از کیورینگ نیز حالت انعطاف پذیر خود را حفظ می‌کند. هم چنین از این محصول بر روی سطوحی از جنس دیگر نیز قابل استفاده است. در کف ‌پوش‌ها و کف بام نیز از محصولات مختلف و متنوع ماستیک‌ها می‌توان برای درزگیری و آب بندی بتن استفاده نمود. از انواع ماستیک ها می توان به ماستیک پایه قیری، ماستیک درزبندی بتن، ماستیک گرم، ماستیک پلی یورتان اشاره کرد. ماستیک‌ها معمولاً چیزی در حدود ۵ سال عمر دارند و پس از آن باید جایگزین شوند تا کیفیت مطلوب و مورد نظر از بین نرود. ضروری است که پیش از قرار دادن ماستیک در سطح مورد نظر، آن سطح کاملاً خشک و تمیز باشد.

مزایای ماستیک
ماستیک‌ها مزایای فراوانی دارند که همین موضوع باعث می‌شود تا یکی از محصولات پرطرفدار در بحث آب بندی باشند. کیفیت بالای آن و همچنین حفظ سطحی صاف و نرم باعث شده تا ماستیک به یکی از پرطرفدارترین مواد آب بندی بتن در سطوح خارجی تبدیل شود. با وجود داشتن سطحی نرم و صاف، ماستیک‌ها در داخل مدل جامد و محکم خود را حفظ می‌کنند و آب بندی به نحو احسن انجام می‌شود. در سطوحی که در آن‌ها از ماستیک استفاده شده است، دیگر نیازی به بتونه کاری نیست. 

معایب ماستیک
هر چند ماستیک‌ها به عنوان موادی انعطاف پذیر شناخته می‌شوند، با این حال توصیه نمی‌شود که از آن‌ها بر روی مفاصلی استفاده شود که دارای حرکات زیاد و با طول بیش از حد می‌باشند. ماستیک‌ها تنها در زمانی به خوبی وظیفه‌ی خود را انجام می‌دهند که فشار ثابتی بر رویشان باشد. اما حرکات نباید ثابت باشند. همچنین برای این که ماستیک به خوبی کار کند، باید به صورت لایه‌ای کاملا ضخیم در محل مورد نظر قرار بگیرد و اگر لایه نازک باشد، نتیجه‌ی خوبی حاصل نخواهد شد.جهت اطلاع از نحوه خرید و قیمت ماستیک می توانید با مشاوران فنی و تخصصی کلینیک بتن ایران در ارتباط باشید. ماستیک دارای انواع مختلفی است : ماستیک پلی یورتان، ماستیک پایه قیری، ماستیک اپوکسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر