۱۳۹۷ دی ۹, یکشنبه

تضمین قابلیت و کارایی بتن در سازه های بتنی با مقاومت فشاری بتن

سازه های بتنی اصولا تحت تاثیر فرسایش ، شرایط بهره برداری و محیط ساخت و حتی نوع ساخت به مرور دارای آسیب هایی خواهند شد ، که عمر سازه بتنی را به مخاطره خواهد انداخت. اهمیت حفظ بتن در این شرایط ، تمرکز بر مقاومت فشاری و کششی بتن است. ترمیم بتن یا ترمیم سازه های بتنی، مجموعه ی انتخاب مواد و روشهایی است که حفظ قابلیت و کارایی بتن موجود در دامنه ی 85 تا 100 درصد « مقاومت فشاری بتن طراحی شده » برای بتن سازه را  تضمین می کند.


علل شایع تخریب بتن و پیشنهاد مواد مناسب تعمیری
1- آب اضافه در مخلوط بتن
2– طراحی نادرست سازه بتنی
3- مشکلات بتن پس از اجرا
4- تخریب سولفاتی سازه بتنی
5- خوردگی شبکه فولادی سازه بتنی ( اکسید شدن شبکه میلگرد)
6- قرار گرفتن بتن در معرض اسید
7 –ترک در بتن ( سازه ای )

ترک در بتن ( سازه ای )
در ترک های سازه ای مرده ( ترک های زنده ی دینامیکی نشان از ضعف سازه در بخش های مهمی مانند اتصالات تکیه گاهی و عدم لختی سازه دارد )، می توان از روش زیر استفاده نمود. تزریق رزین اپوکسی می تواند برای یکپارچه ساختن سازه ی بتن ( افزایش لختی ) استفاده شود و اگر هدف از ترمیم سازه بتنی، آب بند ساختن نشتی سازه است پیشنهاد می شود که ترمیم به صورت کامل با تزریق رزین پلی یورتان انجام پذیرد.به طور خلاصه می توان گفت هر سازه بتنی در طول مراحل ساخت و بهره برداری می تواند به علل مختلف مانند خوردگی آرماتور ها ، نفوذ آب ، حمله سولفات و کلر ها ، کربناتاسیون ، قلیایی بتن ، اشتباهات طراحی و بارگذاری ، حوادث ، ترک های ناشی از جمع شدگی و عدم کیورینگ و نگهداری مناسب ، عدم اجرای نامناسب بتن ، عدم کیفیت لازم طرح اختلاط ، عدم فراهم بودن شرایط مناسب بتن ریزی و ... دچار نقص کیفی در بتن گردد که باعث تحلیل عضو بتنی کاهش شدید دوام و مقاومت بتن و حتی از بین رفتن دائمی عضو می گردد.


بدین جهت کلینیک بتن ایران با در اختیار داشتن کادر تخصصی کارشناسی و اجرایی با تجربه، نسبت به ارائه این خدمات تخصصی بتن به پروژه های مختلف در سطح کشور اقدام نموده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر