۱۳۹۷ دی ۹, یکشنبه

ساخت انواع بتن آب بند و توانمند با استفاده از ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس، ژل میکروسیلیکا یا میکروسیلیس ژل شده یا مکمل بتن نوعی افزودنی بتن اصلاح شده پیشرفته بر پایه روانسازهای بتن، ‌میکروسیلیس، سیلیس و الیاف پلی پروپیلن می باشد از این ژل برای ساخت انواع بتن توانمند،‌ بتن آب بند، ‌بتن نفوذ ناپذیر و بتن با دوام مورد استفاده قرار میگیرد .


خصوصیات ژل میکروسیلیس:
از جمله خصوصیات ویژه ای که ژل میکروسیلیکا یا مکمل بتن برای بتن ایجاد می کند نفوذ ناپذیر نمودن بتن است . این خاصیت به دلایل موادی که برای تولید ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن فرموله شده اند می باشند . برای تولید ژل میکروسیلیس از مواد روانساز و مواد آب بند کننده و دوده سیلیسی و الیاف پلی پروپیلن استفاده شده است که همگی به نحوی در آب بندی، مواد آب بندی بتن و نفوذناپذیر شدن بتن نقش دارند . 
 استفاده از بتن های میکروسیلیسی با بتن های سیلیسی یا بتن میکروسیلیسی در برابر حملات سولفاتی نیز از خود مقاومت نشان خواهند داد چنانچه ساختار شیمیایی سیمان پرتلند مصرفی ،‌ در حمله سولفاتی نقش دارد ، ‌اما تحقیقات نشان داده است که نسبت آب به سیمان مواد سیمانی نیز ( w/cm ) یک فاکتور بحرانی به حساب می آید . 
کارایی ژل میکروسیلیس یا میکروسیلیکا
کاهش w/cm به طور موثر، نفوذپذیری بتن را کاهش می دهد . افزودن ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن نفوذپذیری را تا حد زیادی کاهش می دهد و سبب به تاخیر انداختن بیشتر هرگونه واکنش مضر می گردد .


 ژل میکروسیلیکا قابل استفاده در شاتکریت و ساخت بتن الیافی از نظر جذب و انجام واکنش با آهک آزاد نسبت به  دیگر انواع ژل میکروسیلیکا محدودیت دارد. در مواردی که اندازه آزاد آهک در قیمت سیمان پایین باشد و یا جذب کامل آهک آزاد مورد رضایت نباشد از ژل میکروسیلیکا استفاده می کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد ژل میکروسیلیس و قیمت ژل میکروسیلیس و ژل میکروسیلیس ارزان لطفا مشخصات فنی را از کلینیک بتن ایران بخواهید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر