۱۳۹۷ دی ۹, یکشنبه

آب بند کردن دیوارهای بتنی با میان بولت آب بند

میان بولت آب بند ( sealing middle bolt )
میان بولت آب بند قطعه ای ست که برای اهداف خاصی در بتن ریزی به کار برده میشود و با توجه به کاربردهای آنها انواع مختلفی دارند. برای آب بند کردن دیوارهای بتنی و یا آب بند کردن مقاطع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد . بیشترین کاربرد استفاده از میان بولت آب بند در دیوار های بتنی هست.

انواع میان بولت آب بند
1. میان بولت آب بند پلاستیکی یا پی وی سی
میان بولت آب بند پلاستیکی قطعه ای کارآمد برای آب بند نمودن و ترمیم سازه های بتنی نظیر مخازن و استخرها که نیاز به آب بندی دارند. میان بولت پلاستیکی برای عبور بولت در قالب بندی استفاده می شود 

2. میان بولت آب بند چدنی
به روش ریخته گری تولید و از جنس چدن نشکن ( داکتیل ) می باشد. این میان بولت با قرار گرفتن در وسط دیوار بتنیِ سازه های آبی و مهار شدن توسط دو بولت از دو طرف، در حین نگه داشتن قالب بتن های دو طرف دیوار، مانع عبور آب از حفره ایجاد شده می گردد .
3.میان بولت آب بند فنری
میان بولت های فلزی دارای دو مهره فنری خاص در دو انتها هستند که بولت ها به راحتی به آنها متصل می شوند، این میان بولت ها به همراه دو مخروطی ناقص پلاستیکی، تامین کننده ی فاصله بین دو پانل و تحمل کننده ی فشار جانبی بتن می باشند. قیمت های میان بولت ها متفاوت میباشد. جهت اطلاع از نحوه خرید و قیمت انواع میان بولت میتوانید با کارشناسان فنی کلینیک بتن ایران در ارتباط باشید .

کاربردهای میان بولت ها
1- محکم کردن دو قالب روبروی هم جهت بتون ریزی
2-نگه داشتن فاصله ثابت بین قالبها در یک ردیف
3-آب بندی محل بولت بعد از اتمام بتن ریزی و باز کردن قالب ها


میان بولت ها انواع مختلفی مثل 1- پلاستیکی یا پی وی سی 2-چدنی 3-فنری و غیره

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر